Je herkent het vast wel. Je belt een grotere organisatie met een vraag. Op zich is dat bellen al een hele opgave. Want op de site van veel organisaties moet je goed zoeken om een telefoonnummer te vinden.
Bandje
Als klant word je bij veel ondernemingen met zachte hand geleid naar mailadressen en chatboxen. Lukt het je toch op de website een telefoonnummer te vinden dan volgt bijna altijd een bandje met de tekst: “Al onze medewerkers zijn in gesprek. Een ogenblik alstublieft”, even later gevolgd met “Er zijn nog x wachtenden voor u”. En dan komt ook nog de mededeling dat het gesprek “voor opleidingsdoeleinden” wordt opgenomen. De echte volhouders onder ons krijgen dan tot slot het bericht dat het nog wel even kan duren en dat je ook de website kunt raadplegen (!).
Het is een verschijnsel dat bij heel veel grotere organisaties voorkomt. Deze organisaties besteden veel geld aan het werven van nieuwe klanten. Maar is iemand eenmaal klant dan wordt het stellen van vragen vooral als kostenpost gezien. Kosten waarop je kan besparen door je bereikbaarheid te verlagen.
Helaas is ook bij banken en verzekeringsmaatschappijen deze klantonvriendelijkheid te zien. Wanneer je bij een digitale winkel niemand kan bereiken om een vraag te stellen over een product dat je hebt gekocht, dan is dat “vervelend”. Maar wanneer het gaat om een verzekering of hypotheek dan kan dat méér dan “vervelend” zijn. Er kunnen dan gemakkelijk situaties ontstaan die op een later moment niet meer te veranderen zijn. De financiële consequenties van “het onbereikbaar zijn” kunnen hierdoor groot zijn.
Wij zijn altijd bereikbaar
Ons kantoor is geen grote onderneming. Wij hebben geen “bandjes” die aangeven dat onze medewerkers “even” geen tijd voor je hebben. Wanneer je contact met ons zoekt ken je waarschijnlijk onze collega al die jou gaat helpen. Datzelfde geldt andersom. Sommige zaken kunnen beter per telefoon dan per mail worden gecommuniceerd. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Nederland telt bijvoorbeeld 2 miljoen laaggeletterden. Voor deze groep kan het schrijven en lezen van een mail heel lastig zijn. Er zijn natuurlijk ook gewoon onderwerpen, bijvoorbeeld wanneer je wil weten wat de financiële consequenties van een eventuele scheiding zijn, die je liever samen met een van onze medewerkers bespreekt in plaats van ons via een mail te moeten benaderen.
Energie
Door de sterk gestegen energiekosten kunnen helaas veel mensen in betalingsproblemen komen. Ook jij kan daarmee te maken krijgen. Mocht dat het geval zijn, neem dan in een zo vroeg mogelijk stadium contact met ons op. Voor tijdelijke problemen zijn er vaak oplossingen te bedenken. Banken en verzekeraars willen hierbij meedenken. Je hoeft echt niet zelf deze organisaties te gaan bellen. Wij onderzoeken graag wat er in jouw situatie mogelijk is en nemen namens jou, waar mogelijk, contact op met de banken en verzekeringsmaatschappijen die jou kunnen helpen.
Kortom. Wij zijn er voor jou en je familie. Aarzel niet om contact met ons kantoor te zoeken. Je hebt onze gegevens en anders staan deze gewoon op onze site. Ook ons telefoonnummer!